مجله زیبایی

لیست لوازم آرایش دخترانه شامل چه مواردیست؟

داشتن آرایشی ملایم و دخترانه برای خانمها و دختران جوان باعث زیباتر جلوه‌ کردن آنها می‌شود (در مطلبی جداگانه به نحوه آرایش دخترانه پرداختیم). دختران این روزها علاقه زیادی به آرایش دارند و معمولاً کیفی از لوازم آرایش همراه دارند. اما نیازی نیست وسایل زیادی را با خود حمل کنند و پولی گزاف بابت وسایل آرایشی گران پرداخت‌ کنند دانستن اینکه چه لوازمی مورد نیازشان است ضروری است تا در عین سادگی بتوانند آرایشی کامل و بی‌نقص داشته‌باشند، قسمتهای زیبای صورت را برجسته‌تر کرده و عیبهای آن را بپوشانند. در این مقاله از سایت آرایشی و بهداشتی دنادیا به تهیه لیستی از وسایل آرایشی دخترانه می‌پردازیم.

نکاتی در مورد وسایل آرایش و خرید:

  • این را بدانید که با کمترین وسایل می‌توان زیباترین و ملایم‌ترین آرایش دخترانه را انجام داد. این تصور که هر چه وسایل بیشتر و گرانتر باشد، بهتر است را از ذهنتان پاک‌ کنید.
  • اگر فردی هستید که زیاد آرایش چشم نمی‌کنید پس لازم نیست پالتهای گران سایه چشم بخرید حتی از یک سایه تکی متناسب با رنگ پوستتان هم می‌توانید استفاده‌ کنید.
  • اگر به پوستتان اهمیت می‌دهید و می‌خواهید پوستتان بدرخشد در انتخاب کرم پودر و سایر لوازم پایه دقت به خرج‌دهید.
  • اگر پوستی حساس دارید، از خرید وسایل آرایشی بدون برچسب و اسم مواد تشکیل‌دهنده خودداری‌ کنید.

لیستی از وسایل آرایش دخترانه :

 

همراهان عزیز سایت دنادیا در ادامه تقریبا لیست کاملی برای شما ارائه میکنیم حتما مطالعه کنید.

 

لیست لوازم آرایش دخترانه شامل چه مواردیست؟-دنادیا

مرطوب‌ کننده مناسب:

اولین چیزی که برای هر آرایشی مورد نیاز است یک مرطوب‌کننده متناسب با نوع پوست است. پوست باید ابتدا و قبل از آرایش نرم و مرطوب باشد و رطوبت لازم را داشته‌باشد تا به اصطلاح آرایش رویش بنشیند. روی یک پوست خشک و دهیدراته به هیچ عنوان آرایش جلوه‌ای ندارد . چه بسا پوستتان بدتر بنظر آید.

فونداسیون:

داشتن یک فونداسیون درون کیف لوازم آرایشی بسیار ضروری است؛فونداسیون‌ های مختلفی با برند‌های معروف در بازار وجود دارند که می‌ توانید از آن ها استفاده نمایید. انواع مایع، کرمی، موس پودری و معدنی.

 

پرایمر استفاده کنید:

درست است که تهیه پرایمر آرایشی اختیاریست، اما بهتر است بدانید استفاده از پرایمر باعث ماندگاری و دوام آرایش می‌شود. پرایمر را نیز باید با توجه به نوع پوستتان تهیه‌کنید. اگر پوستی خشک دارید از پرایمرهای با خاصیت آبرسان استفاده‌کنید و اگر پوستتان چرب و دارای منافذی باز است، از پرایمر مات‌کننده آرایش استفاده‌ نمایید.

لوازم آرایش دخترانه؛ کانسیلر:

کانسیلر از این نظر اهمیت دارد که با آن می‌توانید تیرگیهایی مانند تیرگی زیر چشم و یا لکها را بپوشانید. رنگ کانسیلر را بسیار نزدیک به رنگ پوستتان انتخاب‌ کنید. با انتخاب کانسیلر مناسب و پوشاندن لکه‌ها دیگر نیازی نیست کرم پودرهای سنگین استفاده‌ کنید و می‌توانید به یک کرم پودر سبک اکتفا کنید.

 کرم پودر:

بعد از پوشاندن لکه‌ها و تیرگی ها با کانسیلر می‌توانید از یک کرم پودر سبک استفاده‌کنید. کرم پودر های دنادیا یکی از کرمهایی است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم. بافت سبکب داشته و بعد از کانسیلر می‌توانید یک لایه نازک و سبک از این کرم روی پوست خود زده و پوستی بسیار طبیعی و زیبا داشته‌ باشید. برندهای دیگری نیز در بازار موجود است که با توجه به پوستتان می‌توانید از نوع سبکش بخرید.

پد/اسفنج های آرایشی

در کرم پودر زدن به جای استفاده از انگشت یا براش بهتر است از پد/اسفنج آرایشی استفاده کنید، اینطوری کرم بهتر روی پوست تان پخش می شود و ظاهر یکدست تری خواهد داشت. ابزاهای آرایشی را در کیف لوازم آرایش تان فراموش نکنید.

 

برای لوازم آرایش دخترانه باید پنکیک داشت :

پنکیک به دوام آرایشتان کمک می‌کند. مخصوصاً اگر پوستی چرب دارید و آرایشتان بعد از کمی از بین‌می‌رود، به شما توصیه‌ می‌کنیم پنکیکی مناسب با نوع پوست خود تهیه‌ کنید. در صورتی که پوستتان خشک است می‌توانید پنکیک نزنید.

بالم لب:

لب ها هم مانند صورت نیاز به رطوبت دارند. اگر قبل از رژ لب از بالم لب استفاده کنید، رژ لب تان ترک نمی خورد و لب های تان پُر تر به نظر می رسند.بالم لب جزو لوازم آرایشی ای است که عروس خانم ها معمولا آن فراموش می کنند.

 

مداد ابرو:

ابرو از قسمتهایی است که باید همیشه تمیز و زیبا باشد. پس یک مداد ابرو از واجبات است.

خط چشم:

خط چشم چشم ها را زیباتر نشان داده و در رنگهایی چون مشکی، قهوه‌ای، بژ در بازار هست. برای درشت‌تر نشان دادن چشمها این وسیله لازم است.

فرمژه:

مژه‌ های طبیعی با انحنایی خوب تقریبا کم وجود دارند. اما با استفاده از فرمژه، می توانید ظاهر طبیعی فوق‌ العاده به مزه های خود بدهید.

ریمل:

ریمل جز آن دسته از لوازم آرایش است که می تواند به تنهایی جالت چشمان شما را تغییر دهد پس حتما یک ریمل در کیف لوازم آرایش خود داشته باشید.

هایلایتر:

هایلایتر اخیراً کاربرد زیادی در آرایش پیدا کرده است و با آن می‌توان صورت را کوچک‌تر نشان داد.

رژ لب جذابیت بیشتر:

رژ لب انواع و رنگهای مختلفی دارد که با توجه به میل خود و رنگ پوستتان می‌توانید انواع آن را از بازار تهیه‌کنید. رژ لبهای مات یا براق که هر یک برای موقعیتی بکار می‌روند. بهتر است از رژ لب همرنگ با لبهایتان استفاده‌کنید تا حالت دخترانه‌تان حفظ‌ شود.

رژ گونه:

رژگونه یکی از لوازم آرایشی بسیار جذاب برای زیباتر کردن گونه ها و برجسته کردن آن ها است که داشتن آن در لوازم آرایشی دختران جوان ضروری است.رژگونه دورنگ. رنگ های صورتی و هلویی-خاکی، دو رنگی هستند که به هر نوع آرایشی می آیند. می توانید هر دو را مخلوط کنید تا تناژ رنگی تیره تری داشته باشید.برای خریدن پالت های رنگارنگ پول تان را هدر ندهید و فکر نکنید که با هر لباسی یک رنگ رژگونه نیاز دارید. همین یک رژگونه برای کیف لوازم آرایش شما کافی است.

برس آرایشی:

برسهای آرایشی در سایزها و شکلهای مختلف برای زدن سایه شم، رژگونه و پودرها لازمند. حتما چند برس برای کارهای مختلف داشته‌باشید یا می‌توانید یک ست تهیه‌ کنید.

پاک‌کننده آرایش:

در نهایت همیشه یک پاک‌کننده آرایش داشته‌باشید تا بتوانید در انتهای روز آرایشتان را پاک‌کنید. البته اگر هم آرایش نکنید، تمیزکردن پوست در آخر شب برای مراقبت از پوست ضروری است تا آلودگیها را از بین ببرد. حتی اگر از خانه خارج نشوید باز هم پاک و تمیز کردن صورت با پاک‌کننده حالت پاکساز داشته و چربیها و آلودگیهای پوست را از بین می‌برد و پوستی لطیف به شما هدیه خواهد داد.

در این مطلب با ولیست وسایل آرایش دخترانه که باید داخل کیف آرایش شما باشد آشنا شدید، اگر شما هم نظری داشتید و یا وردی به ذهنتون رسید که باید به لیست بالا اضافه کنیم حتما در بخش دیدگاه ها مطرح کنید تا سایر دوستان هم بتوانند استفاده کنند.

 

چند نکته مهم :

توصیه‌های جالب و کاربردی که باید قبل از خرید از آن‌ها آگاه باشید.

 

  • اول از همه باید به میزان استفاده خود از لوازم آرایش دقت کنید و بر اساس نیاز و استفاده‌ای که دارید لیست خودتان را تهیه کنید.

 

  • به توصیه‌های فروشنده‌ها هیچ توجهی نکنید، آن‌ها به فکر جیب خودشان هستند نه شما!

 

  • از تجربیات کسانی که سبک آرایشی‌شان شبیه به شماست (مثلا خواهرتان) در این‌باره سوال کنید.

 

  • اول موارد ضروری را تهیه کنید و بعد به سراغ لوازمی که ممکن است کمتر به دردتان بخورد، بروید.

 

  • از خرید لوازم آرایش بسیار لوکس خودداری کنید. اولا که همیشه گرانقیمت‌ها بهترین نیستند و دوما اینکه شما قرار است از این به بعد خرید کردن را هم بیاموزید، پس همیشه مناسب و باکیفیت را انتخاب کنید و سوما هم اینکه به فکر جیب همسرتان هم باشید!

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.