مجله زیبایی

از چه سنی باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟

کرم دور چشم دنادیا

همانطور که می‌دانید پوست اطراف چشم نسبت به بقیه‌ی صورت نازک‌تر و حساس‌تر است. به همین دلیل اولین نشانه‌های پیری و چین و چروک‌های ریز معمولاً خودشان را در اطراف چشم نشان می‌دهند.

 شاید برایتان وسوسه برانگیز باشد که به جای خرید یک کرم جداگانه به منظور استفاده‌ برای دور چشم از همان مرطوب کننده یا سرم صورت خود برای پوست حساس اطراف چشم استفاده کنید. اما ما به شما این را توصیه نمی‌کنیم. ناحیه‌ی دور چشم ۱۰ برابر نازک‌تر از بقیه‌ی صورت است و اکثر سرم‌ها و مرطوب کننده‌ها بافت سنگینی برای پوست دور چشم دارند و یا دارای ترکیبات فعال و موثره هستند که ممکن است با استفاده از آنها پوست دور چشمانتان حساسیت نشان دهد. بنابراین، کرم‌های دور چشم به طور خاص برای محافظت از این ناحیه‌ی حساس فرموله شده‌اند.

حال برای اینکه بدانید بهترین کرم دور چشم مناسب برای شما چیست و از چه سنی باید شروع به استفاده از آن کنید به خواندن این مطلب ادامه دهید.

دلایل شروع استفاده از کرم دور چشم

  • اگر دور چشمتان چین و چروک دارید: همانطور که گفتیم به دلیل نازک بودنِ پوست این ناحیه علائم پیری مانند افتادگی پوست، خطوط ریز و چروک‌های پنجه کلاغی زودتر در نزدیکی گوشه‌ی چشم پدیدار می‌شوند و همین کافی است که شما به دنبال یک کرم دور چشم ضد چروک باشید.
  • اگر پوست خشکی دارید: افرادی که پوست خشک دارند دور چشم حساس‌تری خواهند داشت و این قسمت از صورت آنها پوست خشک‌تری دارد. بنابراین انتخاب یک کرم دور چشم آبرسان بهترین گزینه برای این نوع پوست است.
  • اگر تیرگی و پف زیر چشم دارید: البته که دلیل تیرگی دور چشم و گودی و پف معمولاً ریشه در ژنتیک و دلایل ارثی دارند. اما اگر این تیرگی‌ها به دلیل خستگی زیر چشم شما ایجاد شده باشند راه چاره استفاده از کرم دور چشمِ روشن کننده است.

بهترین کرم دور چشم

بهترین کرم دور چشم

برای انتخاب بهترین نوع کرم دور چشم و سن مناسب استفاده از آن باید دو هدف در انجام روتین مراقبت‌های پوستی خود را در نظر بگیرید:

هدف اول: اگر قرار است از کرم‌های دور چشم برای مرطوب کردن و آبرسانیِ پوست دور چشم استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم از هر سنی که شروع به استفاده از مرطوب‌کننده‌ی صورت می‌کنید از کرم‌های دور چشمِ مرطوب کننده و آبرسان نیز در روتین مراقبتیِ پوست خود استفاده کنید.

بنابراین اگر با این هدف قصد استفاده از کرم‌های دور چشم را دارید می‌توانید از سنین پایین متناسب با نوع پوست خود کرم دور چشم را انتخاب و استفاده کنید.

استفاده از کرم دور چشم در سن پایین ممکن است ضروری به نظر نرسد اما بدانید که درواقع شما با این کار از ایجاد چین و چروک در آینده پیشگیری خواهید کرد. و هر چه زودتر استفاده از کرم دور چشمِ آبرسان را آغاز کنید این پیشگیری موثرتر خواهد بود.

پزشکان متخصص امروزه بر این اعتقادند حتی اگر نشانه‌هایی از چین و چروک را هم ندارید بهتر است استفاده از کرم ضد آفتاب را از ۲۰ سالگی آغاز کنید. به هر حال همیشه پیشگیری مقدم بر درمان است.

هدف دوم: اگر در اواخر دهه‌ی ۲۰ و اواسط ۳۰ سالگی قرار دارید و هنوز از کرم‌های دور چشم استفاده نکرده‌اید بهتر است به سراغ کرم‌هایی بروید که خاصیت ضد چین و چروک دارند. بنابراین می‌توات گفت با بالا رفتنِ سن، هدف استفاده از کرم‌های دور چشم نیز تغییر می‌کند و این نکته را باید در انتخاب کرم دور چشم مناسب در روتین پوستی خود در نظر بگیرید. در واقع با این کار یک کرم ضد چروک به محصولات روتین پوستی شما اضافه می‍‌‌شود.

می‌دانید که پوست تحت تاثیر عوامل مختلف داخلی و خارجی دچار چین و چروک می‌شود و پیر خواهد شد. باید بدانید که در واقع با استفاده از روتین پوستی منظم و انتخاب کرم ضد چروک که مناسب نوع پوست و نیازتان باشد می‌توان تا حد زیادی با پیری که بر اثر عوامل خارجی مانند نور مستقیم خورشید، آلودگی و رژیم و سبک زندگی رخ می‌دهد، مقابله کرد.

بنابراین می‌توان گفت بهترین کرم‌های دور چشم در این دوره‌ی سنی باید دارای آنتی اکسیدان‌ها و رتینول باشند تا از پوست در برابر پیری سریع ناشی از اشعه‌ی UV و سایر عوامل محیطی حفاظت کنند و اثر ضد چروک داشته باشند.

کرم ضد چروک

بعد از در نظر گرفتن معیارهای ذکر شده و انتخاب کرم دور چشم مورد نیازتان باید چند نکته را در نظر بگیرید:

  • متخصصان می‌گویند دانستن از تعداد دفعات استفاده از کرم دور چشم، بستگی به نوع کرم و پوست شما دارد. به طور کلی، توصیه می‌شود هر ۱۲ ساعت یکبار کرم‌ دور چشم خود را تجدید کنید.
  • به منظور استفاده از کرم دور چشم در روتین پوستی صبح، پیشنهاد می‌کنیم کرم دور چشمی را انتخاب کنید که دارای فاکتورهای محافظتی در برابر اشعه‌ی خورشید باشد.
  • برای انتخاب کرم دور چشم در روتین پوستی شب نیز به سراغ فرمول‌های غنی‌تر و با خاصیت آبرسانی بیشتر بروید.
  • اگر از دسته افرادی هستید که پوست حساسی دارید در انتخاب کرم دور چشم مناسب باید دقت بیشتری بکنید. توصیه‌ی ما به شما انتخاب کرم‌های دور چشم فاقد عطر و بو است.
  • استفاده از کرم دور چشم در زیر آرایش را هم امتحان کنید. استفاده از کرم دور چشم قبل از زدنِ کانسیلر به نرمی و یکدست شدنِ پوست دور چشم کمک خواهد کرد و در نهایت از جمع شدنِ کانسیلر در خطوط ریز جلوگیری می‌کند.
  • بهترین روش برای زدنِ کرم دور چشم استفاده از انگشت حلقه است. زیرا این انگشت کمترین میزان فشار را بر روی پوست ایجاد می‌کند. بنابراین، مقداری از کرم خود را با استفاده از انگشت حلقه به صورت ضربه‌ای زیر و دور چشم پخش کنید و بمالید.
  • سعی کنید مقدار کرمی که استفاده می‌کنید زیاد نباشد. در غیر این صورت ممکن است کرم وارد چشمانتان شود و باعث تحریک و آسیب به آن شود.
  • همچنین توصیه می‌شود کرم را بر روی پلک خود نزنید. با این حال همیشه قبل از استفاده از کرم دور چشم دستورالعمل‌های ذکر شده توسط کمپانیِ تولید کننده را مطالعه کرده و طبق آن عمل کنید.

کرم دور چشم

  • معمولاً بهتر است کرم‌های دور چشم را قبل از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب خود بزنید. دلیل این امر آن است که کرم دور چشم سبک‌تر است و کرم‌هایی که فرمول سنگین‌تری دارند در آخر روتین مراقبتی استفاده می‌شوند.
  • به منظور بهبود گردش خون و کاهش پف زیر چشم می‌توانید هنگام زدنِ کرم دور چشم پوست اطراف آن را به آرامی ماساژ دهید.
  • لازم به ذکر است حتماً قبل از استفاده از هر کرمی برای ناحیه‌ی دور چشم و صورت، پوست خود را به خوبی بشویید. بنابراین قبل از زدن کرم دور چشم، آرایش این ناحیه را با شوینده‌ای ملایم و مخصوصِ پوست حساسِ دور چشم به خوبی پاک کنید.
  • توصیه‌ی ما به شما این است که حتی اگر از کرم‌های دور چشمی که دارای SPF هستند استفاده می‌کنید، حتماً اگر در معرض نور خورشید هستید برای محافظت از پوست خود از عینک آفتابی استاندارد و کلاه استفاده کنید. با این کار به خصوص در روزهای گرم سال از چین و چروک در اطراف چشم و خطر ابتلا به سرطان در این ناحیه تا حد زیادی جلوگیری خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.